FAQs

Vanliga frågor (FAQ)

Hur kan jag kontakta VENACO?

Du kan mejla oss på info@venaco.co, och vårt kundsupportteam hjälper dig gärna med allt du behöver!


Skickar ni inom hela Sverige?

Ja, vi skickar till hela landet.


Var skickar ni ifrån?

Vi skickar från vårt lager i Hongkong.


Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Eftersom vi strävar efter att behandla beställningar så snabbt som möjligt måste du begära ändringar eller avbokningar inom 12 timmar efter att du lagt beställningen.
Förfrågningar efter denna tid kommer att nekas.
Men du kan fortfarande returnera din beställning för full återbetalning när den har levererats.


Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar alla större kreditkort (VISA, Mastercard, AMEX) samt PayPal.


När behandlas min beställning?

Alla beställningar hanteras och skickas från vårt lager.
Var vänlig räkna med extra behandlingstid under helgdagar eller reaperioder.
Vi behandlar beställningar måndag till fredag, och de skickas vanligtvis inom 1–3 arbetsdagar efter beställningsdatumet.
Obs: Vi skickar inte på helger.


Hur lång tid tar det att få min beställning?

På grund av hög efterfrågan – räkna med 2–4 veckors leveranstid.


Vad händer om jag inte får min beställning?

Om du inte får din beställning inom 30 dagar efter att den skickats, har du rätt till full återbetalning.


Hur returnerar jag en vara?

Kontakta oss på info@venaco.co för att starta en retur.


Vad händer om varan jag fick är defekt, fel eller skadad?

Om du fått fel produkt, en skadad vara eller om något saknas i din beställning – kontakta oss omedelbart.
Inkludera ditt ordernummer, bilder på varan/varorna, och relevanta detaljer när du hör av dig.
Vi gör vårt bästa för att lösa problemet så snabbt som möjligt.


När får jag min återbetalning?

Alla återbetalningar skickas till den ursprungliga betalningsmetoden.
Om du betalade med kredit- eller betalkort kommer din återbetalning att skickas till din kortutgivare inom 7–10 arbetsdagar efter att vi har tagit emot den returnerade varan eller godkänt avbokningen.

Om du undrar när pengarna syns på ditt konto, vänligen kontakta din bank eller kortutgivare, eftersom behandlingstider kan variera.


Har du fortfarande frågor?

📧 Hör gärna av dig till info@venaco.co